Sovint solitari esportista suant sempre la samarreta pels senders i senderets sobre sabatilles o bicicletes i si no lliscant els seus esquís fent esses sobre les neus i escalant els cims més altsssss:
BTT
Esquí de muntanya
Senderisme i muntanya

dijous, 5 de juny del 2008

Montserrat: Can Maçana - Coll de Porc - Montgròs

Ruta pels senders i canals que porten del Coll de Can Maçana fins el Montgros amb dues variants d'anada i tornada.

La foradada, a l'inici del GR

L'anada l'he fet agafant el GR 172 que passa pel vessant nord del massís, prop de la roca característica que es diu la Foradada, i una mica més lluny es deixa el GR i s'agafa un camí que et porta fins el Coll de Porc. D'allà es va a buscar el Coll del Miracle, el Coll de les Comes i el Coll del Montgròs. Finalment s'arriba al Montgròs.

En les tres fotos tirades des del Montgròs i d'esquerra a dreta, la zona d'agulles i frares, els Ecos, i Sant Jeroni.

El Montgròs és un cim arrodonit i suau que s'eleva enmig del Massís, i té unes vistes molt bones de tots els sectors: Agulles, Els Frares, els Ecos, Sant Jeroni, El Serrat de les Lluernes, la Serra de les Barretines, etc.
Per la tornada, seguim el mateix camí fins el Coll de Porc, ens desviem allà mateix direcció sud per tal d'agafar el camí que porta al refugi Vicenç Barbé. És un camí que va superant diversos torrents i clots, alternats amb els respectius colls i passos de carenes més elevats. Del refugi a l'aparcament només cal remarcar el pas per la Portella, un pas estret i rocallós.

Clica la bandera verda per veure el track al wikiloc.